9 czerwca 2010

Łańcuszkowo

Dziś tylko dwie nowości, ale mam nadzieję, że staną się początkiem nowej serii :)

Medusa
Kolczyki wykonane na zamówienie jako prezent :) Fasetowane kuleczki granatu, zawieszone na plecionce chainmaille ozdobionej srebrnymi kuleczkami i długimi łańcuszkami, tworzą delikatną i lekką kompozycję, która skojarzyła mi się meduzami - stąd też nazwa :) Kolczyki oksydowane i polerowane.


 

 

 

Limonium sinuatum
Limonium sinuatum - delikatna i pełna uroku roślina pochodząca z Basenu Morza Śródziemnego, ceniona szczególnie ze względu na fakt, iż jej zebrane w wiechy kwiaty zachowują intensywne barwy nawet po wysuszeniu. I ta właśnie intensywność kolorów i kształt kwiatostanu zainspirowały mnie do stworzenia prezentowanych kolczyków - leciutkich i delikatnych, urzekających zestawieniem barw użytych kamieni: fioletu fasetowanych oponek ametystu (ok. 4,5mm), pruskiego błękitu fasetowanych dysków iolitu (ok. 3,5mm) oraz przejrzystego granatu kryształków bicone Swarovskiego w odcieniu Montana. Czaru kolczykom dodaje wykończenie chainmaille, w które wplecione zostały srebrne kuleczki oraz wiszące łańcuszki. Wszystkie elementy srebrne pr. 925 i 930, oksydowane i polerowane. Długość całkowita kolczyków - ok. 8,8cm.


 

 

 

6 komentarzy :

  1. Juz podziwialam w galerii-bardzo mi sie podobaja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Limonium sinuatum- niesamowicie piękne i ta kolorystyka!!!
    A tak na marginesie to bardzo ładny post i inspiracje naturą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie dziękuję za komentarze kobietki :* Monle - cieszę się niezmiernie, że spodobał Ci się ten wpis - staram się jak mogę ;) Ale z tą weną i inspiracjami u mnie to różnie bywa - czasem coś człowiek zobaczy, dostanie natchnienia i ciekawa praca sama spod palców wychodzi, a czasem się siedzi i duma, i jak na złość nic do głowy nie przychodzi, a do galerii coś wstawić trzeba ;) Ja akurat baaaardzo lubię takie momenty natchnienia, kiedy wiem, że coś, co powstaje ma sens, a nie jest na siłę :) Zresztą, komu ja to tłumaczę... :P

    OdpowiedzUsuń